ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

& ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ

ΑΠΟΦΑΣΗ

Αριθμός 621

Με την υπ' αριθμόν 621/2014 απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων,

ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ:

Λαμβάνοντας υπόψη:

α) το με αρ. πρωτ. ΑΕ1094/Ε3861/20-10-2014 υπηρεσιακό σημείωμα του τμήματος Αυτεπιστασίας της Διεύθυνσης Έργων, με το οποίο γνωστοποιήθηκε η πρόταση του Προέδρου Εφετών για διαπλάτυνση του πεζοδρομίου που βρίσκεται έμπροσθεν του Δικαστικού Μεγάρου, επί της οδού Μαιζώνος, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Γούναρη και Κανάρη,

β) το με αρ. πρωτ. 154164/Ε3842/2014 έγγραφο του Εφετείου Πατρών, σχετικά με την τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων επί του άκρου του ανωτέρω υπό διαπλάτυνση πεζοδρομίου, για την προστασία των πολιτών και δικηγόρων που διέρχονται από αυτό, για τους λόγους που παρακάτω αναλύονται εκτενώς και

γ) το με αρ. πρωτ. 137501/Π5985/5-9-2014 έγγραφο του Εφετείου Πατρών, σχετικά με την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης επί των οδών Μαιζώνος και Κορίνθου, στο τμήμα τους μεταξύ των οδών Γούναρη και Κανάρη, για λόγους ασφαλείας, των εργαζομένων του Δικαστικού Μεγάρου καθώς και των πολιτών,

Εγκρίνει:

Α) την διαπλάτυνση του πεζοδρομίου της οδού Μαιζώνος, στο τμήμα του μεταξύ των οδών Γούναρη και Κανάρη, έμπροσθεν του Δικαστικού Μεγάρου, κατά 2.50μ, ήτοι τη διαμόρφωσή του στα 4.00μ πλάτος (ανατολικό τμήμα οδού Μαιζώνος),

Β) την τοποθέτηση επί του άκρου του υπό διαπλάτυνση πεζοδρομίου, μεταλλικών πλαισίων σχήματος Π τα οποία φέρουν οριζόντιο στοιχείο στο κάτω μέρος τους, ώστε να είναι ανιχνεύσιμα από το μπαστούνι των ατόμων με προβλήματα στην όραση και με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται ο χαρακτήρας του πεζοδρομίου και η ελεύθερη και ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των πολιτών και

Γ) την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης επί των οδών Μαιζώνος και Κορίνθου, στο τμήμα τους μεταξύ των οδών Κανάρη και Γούναρη και παράλληλα: i) την μεταφορά του σταθμού τριών οχημάτων ΤΑΧΙ που βρισκόταν επί της οδού Μαιζώνος νοτίως της συμβολής της με την οδό Γούναρη, σε νέα θέση και συγκεκριμένα επί της οδού Μαιζώνος βορείως της συμβολής της με την οδό Γούναρη, και ii) την κατάργηση της θέσης στάθμευσης της ΕΛΑΣ που υφίστατο επί της οδού Κορίνθου, μεταξύ των οδών Κανάρη και Γούναρη.

Μετά την έγκριση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου - Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου, θα διαβιβασθεί στη Διεύθυνση Έργων Υποδομής για την εφαρμογή της όσον αφορά το (Α) και (Β) σκέλος της, στη Διεύθυνση Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Μηχανολογικού Εξοπλισμού, για την μεταφορά των κάδων καθαριότητας που βρίσκονται επί της οδού Μαιζώνος, βορείως της συμβολής της με την οδό Γούναρη, προκειμένου να μεταφερθεί ο σταθμός οχημάτων ΤΑΧΙ, καθώς και στο συνεργείο κατακόρυφης οδοσήμανσης της αρμόδιας Διεύθυνσης για την τοποθέτηση των κατάλληλων απαγορευτικών και ρυθμιστικών πινακίδων, σύμφωνα με τα ανωτέρω.

Επί του θέματος διευκρινίζονται τα εξής:

α) ο διαθέσιμος οδικός χώρος της οδού Μαιζώνος, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Γούναρη και Κανάρη, με το υπάρχον πεζοδρόμιο των 2.50μ, είναι 7.80μ, ενώ αν συνυπολογιστεί η επιτρεπόμενη στάθμευση, ο οδικός χώρος περιορίζεται στα 5.80μ. Μετά την αιτούμενη διαπλάτυνση του υπόψη πεζοδρομίου, κατά 1.50μ, ο οδικός χώρος θα διαμορφωθεί τελικά στα 6.30μ.

Όπως προκύπτει από τις εγκεκριμένες ΟΜΟΕ-ΚΑΟ του ΥΠΕΧΩΔΕ για τις Κύριες Αστικές Οδούς, ορίζονται οι προτεινόμενες τιμές πλάτους λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων, οι οποίες εξαρτώνται από το μέγεθος των φόρτων των λεωφορείων γραμμής και των βαρέων οχημάτων, καθώς επίσης και από τις διατιθέμενες επιφάνειες της οδού, σε συνδυασμό με τις επικρατούσες συνθήκες στην περιοχή και το βαθμό ικανοποίησης των διαφόρων απαιτήσεων χρήσης της οδού από τους χρήστες της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, σύμφωνα με τις ανωτέρω, οι βασικές διαστάσεις κυκλοφοριακού χώρου και χώρου ελεύθερου από εμπόδια, προκειμένου να επιτυγχάνεται η κίνηση μεγάλων οχημάτων (φορτηγών και λεωφορείων), κρίνονται ως ικανοποιητικές, εφόσον πρόκειται για μονόδρομο, όταν είναι 3.00μ. Ως εκ τούτου, η μείωση του οδικού χώρου στα 6.30μ, μετά τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, δεν θα επιφέρει πρόβλημα στην κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού,

β) σχετικά με την τοποθέτηση κιγκλιδωμάτων επί του άκρου του υπό διαπλάτυνση πεζοδρομίου, κρίνεται κατ' εξαίρεση επιβεβλημένη, προκειμένου να προστατεύονται οι πολίτες και οι δικηγόροι που συνήθως συναθροίζονται για αρκετή ώρα επί αυτού, λόγω της ύπαρξης ισόγειων δικαστικών αιθουσών στο υπόψη σημείο. Επισημαίνεται ότι βάσει της υπ' αριθμό 52907/28-12-2009 απόφασης Υ.ΠΕ.Κ.Α. (Φ.Ε.Κ. 2621Β'/31-12-2009) «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών», προτείνεται να γίνει τοποθέτηση των προβλεπόμενων από την ανωτέρω απόφαση προστατευτικών μεταλλικών εμποδίων σχήματος Π, τα οποία φέρουν οριζόντιο στοιχείο στο κάτω μέρος τους, ώστε να είναι ανιχνεύσιμα από το μπαστούνι των ατόμων με προβλήματα στην όραση και όχι κιγκλιδωμάτων, όπως είναι αυτά που είναι ήδη τοποθετημένα επί του άκρου του πεζοδρομίου της οδού Γούναρη, έμπροσθεν της κεντρικής όψης του Δικαστικού Μεγάρου, σε όλο το μήκος της. Είναι προφανές ότι η τοποθέτησή τους θα γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται ο χαρακτήρας του πεζοδρομίου και η ελεύθερη και ανεμπόδιστη πρόσβαση όλων των πολιτών, σύμφωνα και με το περιεχόμενο της υπ' αριθμό 9/29-1-2014 γενικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου,

γ) όσον αφορά την αιτούμενη απαγόρευση στάσης και στάθμευσης επί των οδών Κορίνθου και Μαιζώνος, η αρμόδια υπηρεσία απέστειλε το με αρ. πρωτ. 137501/Π5985/23-9-2014 έγγραφο, προς την Δημοτική Κοινότητα Κεντρικού Τομέα, σύμφωνα με το άρθρο 83 του Ν.3852/4.6.2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α'/7.6.2010) «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης», προκειμένου να εκφράσει την άποψή της σχετικά με την υπόψη ρύθμιση, επισημαίνοντας ότι συνεπεία αυτής θα καταργηθούν οι θέσεις στάθμευσης δικύκλων και η θέση στάθμευσης υπηρεσιακού οχήματος της ΕΛΑΣ που υφίστανται επί της οδού Κορίνθου, μεταξύ των οδών Κανάρη και Γούναρη. Η Δημοτική Κοινότητα Κεντρικού Τομέα εξέφρασε την σύμφωνη γνώμη της με την υπόψη ρύθμιση, με την υπ' αριθμό 1/8.10.2014 απόφασή της. Προκειμένου να υλοποιηθεί η ανωτέρω ρύθμιση, το Τμήμα Συγκοινωνιακού και Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού ζήτησε ταυτόχρονα, με το ίδιο έγγραφο, την άποψη του Σωματείου Ιδιοκτητών ΤΑΧΙ, αφού επί του τμήματος της οδού Μαιζώνος, μεταξύ των οδών Γούναρη και Κανάρη, υπάρχει οριοθετημένος σταθμός ΤΑΧΙ μήκους τριών θέσεων σύμφωνα με την υπ' αριθμό 55/10.02.2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Το υπόψη σωματείο με το υπ' αριθμό 281/23-10-2014 έγγραφό του πρότεινε τη μεταφορά του σταθμού οχημάτων ΤΑΧΙ, επί της οδού Μαιζώνος, πριν τη συμβολή της με την οδό Γούναρη.

Η παρούσα απόφαση θα αποσταλεί για έλεγχο νομιμότητας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίου.

Η Πρόεδρος Ο Γραμματεύων

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΕΡΟΠΑΝΑΓΙΩΤΗ

- ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Βασίλειος Θωμόπουλος

Τα Μέλη